راه اندازی کسب و کار خود

شروع به کار یک کسب و کار

راه‌اندازی یک کسب و کارخود یکی از هیجان‌انگیزترین و باارزش‌ترین تجربیاتی است که می‌توانید در طول زندگی خود داشته باشید. اما از کجا باید شروع کنید؟ راه‌های مختلفی برای ایجاد و ثبت یک کسب و کار وجود دارد. برای افزایش شانس موفقیت، این مقاله را دنبال کنید.

ما شما را در تمام مراحل این فرایند، از تعریف ایده کسب و کارتان تا ثبت، راه‌اندازی و رشد آن راهنمایی می‌کنیم.

7. سرمایه کسب و کار خود را تامین کنید

راه‌های مختلفی برای تأمین مالی کسب‌وکار شما وجود دارد. برخی از آنها به تلاش قابل توجهی نیاز دارند، در حالی که به دست آوردن برخی دیگر آسان‌تر است. دو دسته بودجه وجود دارد: داخلی و خارجی.

بودجه داخلی شامل:

پس انداز شخصی
کمک از دوستان و خانواده
اگر کسب و کار را با سرمایه خود تامین می‌کنید، در صورت شکست کسب و کار، بخشی از ثروت خود را از دست داده‌اید. با اجازه دادن به اعضای خانواده یا دوستان برای سرمایه گذاری در کسب و کار شما، در صورت از بین رفتن شرکت، روابط خود را به خطر می‌اندازید. صاحبان مشاغلی که می‌خواهند این خطرات را به حداقل برسانند، بودجه خارجی را در نظر بگیرند.

تامین مالی خارجی شامل:

وام مشاغل
سرمایه گذاران
تامین مالی جمعی
کسب و کارهای کوچک ممکن است مجبور به استفاده از ترکیبی از چندین منبع سرمایه باشند. در نظر بگیرید که چقدر پول مورد نیاز است، چقدر طول می‌کشد تا شرکت بتواند آن را بازپرداخت کند و تا چه حد ریسک پذیر هستید. مهم نیست از کدام منبع استفاده می‌کنید، برای سود برنامه ریزی کنید.

8. برای بیمه اقدام کنید

شما باید برای کسب و کار خود بیمه داشته باشید، حتی اگر یک کسب و کار خانگی باشد یا هیچ کارمندی نداشته باشید. نوع بیمه‌ای که نیاز دارید بستگی به مدل کسب و کار شما و خطراتی دارد که با آن روبرو هستید. ممکن است به بیش از یک نوع خط مشی نیاز داشته باشید و ممکن است با رشد کسب و کارتان به پوشش بیشتری نیاز داشته باشید.

انواع بیمه

بیمه مسئولیت مدنی

پوشش در برابر خسارات مالی و جسمی ناشی از اقدامات کسب و کار به طور معمول در مکان فیزیکی یا دور از آن

بیمه خسارت اموال

حفاظت از دارایی‌های فیزیکی مانند ساختمان‌ها، تجهیزات، ماشین‌آلات و موجودی‌ها در برابر خسارت‌های ناشی از حوادث مانند حریق، سرقت و خسارت‌های طبیعی

بیمه تجهیزات و ماشین‌آلات

پوشش در برابر خسارت یا آسیب به تجهیزات و ماشین‌آلات مورد استفاده در کسب و کار

راه اندازی کسب و کار خود

9. ابزارهای کسب و کار موردنیاز

ابزارهای کسب‌وکار می‌توانند به آسان‌تر کردن زندگی شما و اجرای روان‌تر کسب‌وکار کمک کنند. انتخاب این ابزارها می‌تواند به شما در صرفه جویی در زمان، خودکارسازی وظایف و تصمیم گیری بهتر کمک کنند.

ابزارهای زیر را در نظر بگیرید:

نرم افزار حسابداری

درآمد و هزینه‌های کسب و کار خود را پیگیری کنید، صورت‌های مالی را تهیه کنید و مالیات‌ها را بایگانی کنید.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

این نرم افزار به شما کمک می‌کند روابط با مشتری را مدیریت کنید، داده‌های فروش و بازاریابی را ردیابی کنید و کارهایی مانند خدمات مشتری و پیگیری را به طور خودکار انجام دهید.

نرم افزار مدیریت پروژه

برنامه ریزی، اجرا و پیگیری پروژه‌ها. همچنین می‌توان از آن برای مدیریت وظایف کارکنان و تخصیص منابع استفاده کرد.

10. تجارت خود را بازاریابی کنید

بسیاری از صاحبان کسب و کار آنقدر پول خرج می‌کنند تا محصولات خود را تولید کنند که تا زمان راه اندازی آنها بودجه‌ای برای بازاریابی وجود ندارد. از طرف دیگر، آن‌ها زمان زیادی را صرف توسعه محصول کرده‌اند که زمانی برای بازاریابی وجود ندارد.

یک وب سایت ایجاد کنید

حتی اگر شما یک تاجر آجر و ملات هستید، حضور در وب ضروری است. ایجاد یک وب سایت نیز زمان زیادی نمی‌برد – می‌توانید آن را در یک آخر هفته انجام دهید. شما می‌توانید یک وب سایت اطلاعاتی استاندارد یا یک سایت تجارت الکترونیکی ایجاد کنید که در آن محصولات را به صورت آنلاین می‌فروشید.

اگر محصولات یا خدمات را به‌صورت آفلاین می‌فروشید، صفحه‌ای در سایت خود قرار دهید که مشتریان بتوانند مکان‌ها و ساعات کاری شما را پیدا کنند. سایر صفحاتی که باید اضافه کنید عبارتند از: صفحه «درباره ما»، صفحات محصول یا خدمات، سؤالات متداول، وبلاگ و اطلاعات تماس.

سایت خود را برای سئو بهینه کنید

پس از دریافت یک وب سایت یا فروشگاه تجارت الکترونیک، روی بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو (SEO) تمرکز کنید. به این ترتیب، هنگامی که یک مشتری بالقوه کلمات کلیدی خاصی را برای محصولات شما جستجو می‌کند، موتور جستجو می‌تواند آنها را به سایت شما نشان دهد.

سئو یک استراتژی بلند مدت است، بنابراین در ابتدا انتظار ترافیک زیادی از موتورهای جستجو نداشته باشید، حتی اگر از همه کلمات کلیدی مناسب استفاده می‌کنید.

محتوای مرتبط با کسب و کار خود ایجاد کنید

محتوای دیجیتالی با کیفیتی را در سایت خود ارائه دهید که یافتن پاسخ صحیح برای سوالات خود را برای مشتریان آسان می‌کند. ایده‌های بازاریابی محتوا شامل ویدئوها، توصیفات مشتری، پست‌های وبلاگ و دمو می‌باشد. بازاریابی محتوا را یکی از حیاتی ترین وظایف در لیست کارهای روزانه خود در نظر بگیرید. این در ارتباط با ارسال پست در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

در فهرست راهنماهای آنلاین فهرست شوید

مشتریان از دایرکتوری های آنلاین برای یافتن مشاغل محلی استفاده می‌کنند. برخی از تالارهای شهر و اتاق‌های بازرگانی نیز فهرست‌های تجاری دارند. کسب و کار خود را تا حد امکان در فهرست‌های مرتبط قرار دهید. همچنین می‌توانید فهرست‌هایی را برای کسب‌وکار خود در فهرست‌های راهنما ایجاد کنید که بر صنعت شما تمرکز دارند.

یک استراتژی رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید

مشتریان بالقوه شما هر روز از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند—شما نیز باید آنجا باشید. محتوای جالب و مرتبط با مخاطبان خود را ارسال کنید. از رسانه‌های اجتماعی برای بازگرداندن ترافیک به وب سایت خود استفاده کنید، جایی که مشتریان می‌توانند در مورد کارهایی که شما انجام می‌دهید اطلاعات بیشتری کسب کنند و محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند.

لزوماً لازم نیست در هر پلتفرم رسانه اجتماعی حضور داشته باشید، با این حال، حضور در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک زیادی می‌کند، زیرا آنها ویژگی‌های تجارت الکترونیکی را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد مستقیماً از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود بفروشید.

11. کسب و کار خود را گسترش دهید

برای گسترش کسب و کار خود، باید مشتریان خود را افزایش دهید. این را می‌توان با بازاریابی، بهبود محصول یا خدمات ، همکاری با سایر سازندگان یا افزودن محصولات یا خدمات جدید که مکمل آنچه قبلا ارائه می‌دادید است، انجام داد.

وظایف خاصی را برون سپاری کنید تا بتوانید بر گسترش کسب و کار تمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی زمان زیادی را از شما می‌گیرد، آن را برون سپاری کنید. همچنین می‌توانید از فناوری برای خودکارسازی فرآیندهای تجاری خاص، از جمله حسابداری، بازاریابی ایمیلی و تولید سرنخ استفاده کنید. انجام این کار به شما زمان بیشتری برای تمرکز بر جنبه‌های دیگر کسب و کارتان می‌دهد.

هنگام گسترش تجارت خود، مراقب امور مالی خود باشید و مطمئن شوید که هنوز سودآور هستید. اگر پول کافی برای پوشش هزینه‌های خود به دست نمی‌آورید، باید یا هزینه‌های خود را کاهش دهید یا راه‌هایی برای افزایش درآمد خود بیابید.

یک تیم بسازید

همانطور که تجارت شما رشد می‌کند، باید وظایفی را محول کنید و تیمی از افراد را گرد هم بیاورید که می‌توانند به شما در اجرای عملیات روزانه کمک کنند.

منابع برای ایجاد یک تیم عبارتند از:

پلتفرم‌های استخدام برای یافتن کارمندان مناسب

آگهی‌های شغلی

رسانه‌های اجتماعی

پلتفرم‌های فریلنسری

همچنین ممکن است شراکت با سایر مشاغل در صنعت خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما یک برنامه ریز عروسی هستید، می‌توانید با یک گل فروش، عکاس، شرکت پذیرایی یا محل برگزاری شریک شوید. به این ترتیب، شما می‌توانید به مشتریان خود برای تمام نیازهای عروسی خود یک خدمت یکپارچه ارائه دهید.

برای یافتن شراکت‌های بالقوه، کسب‌وکارهایی را در صنعت خود جستجو کنید که مکمل کاری که انجام می‌دهید هستند.

همچنین می‌توانید مشاغلی را جستجو کنید که به همان بازار هدف شما خدمات می‌دهند اما محصولات یا خدمات آن‌ها متفاوت است. برای مثال، اگر لباس‌های زنانه می‌فروشید، می‌توانید با یک جواهرفروشی یا یک آرایشگاه شریک شوید.

منبع
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *