راه اندازی و ثبت یک کسب و کار

شروع به کار یک کسب و کار

راه‌اندازی یک کسب و کاریکی از هیجان‌انگیزترین و باارزش‌ترین تجربیاتی است که می‌توانید در طول زندگی خود داشته باشید. اما از کجا باید شروع کنید؟ راه‌های مختلفی برای ایجاد و ثبت یک کسب و کار وجود دارد. برای افزایش شانس موفقیت، این مقاله را دنبال کنید.

ما شما را در تمام مراحل این فرایند، از تعریف ایده کسب و کارتان تا ثبت، راه‌اندازی و رشد آن راهنمایی می‌کنیم.

4.ساختار کسب و کار خود را انتخاب کنید.

هنگام انتخاب ساختار کسب و کار خود در نظر بگیرید که هر ساختار چگونه بر میزان مالیات، فعالیت روزانه و در خطر بودن دارایی‌های شخصی شما تاثیر می‌گذارد.

شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

شرکت با مسئولیت محدود (Limited liability company) یا به اختصار LLC مسئولیت شخص شما را در قبال بدهی‌های تجاری محدود می‌کند. در این شرکت‌ها، هر فرد به اندازه میزان سرمایه خود در شرکت، مسئول قرض‌ها و تعهدات شرکت است.

این نوع شرکت‌ها معمولا به دو یا چند نفر تشکیل می‌شوند که از این مالکان به عنوان اعضا یاد می‌شود.

مزایا

دارایی شخصی اعضا محفوظ می‌ماند.

مسئولیت مالی اعضا محدود به سرمایه‌شان است.

از ساده‌ترین نهادهای تجاری برای راه اندازی است و ثبت و اداره آن نیاز به مقررات پیچیده ندارد.

ساختار مدیریتی ساده‌تری نسبت به شرکت‌های سهامی بزرگتر دارد.

معایب

جذب سرمایه در این شرکت‌ها محدودتر است که باعث مشکلات در تامین منابع مالی برای رشد و گسترش شرکت می‌شود.

وابسته به توافقات داخلی اعضا است و در صورت عدم اتفاق نظر، منجر به مسائل و مشکلات داخلی شود.

شرکت تضامنی با مسئولیت محدود (LLP)

این نوع شرکت‌ها مشابه شرکت با مسئولیت محدو دسات، اما به طور معمول توسط متخصصانی مانند وکیلان، حسابداران، و معماران استفاده می‌شود.

مزایا

همانند LLP، شرکا به اندازه سرمایه گذاری خود در شرکت مسئول هستند.

ثبت این نوع شرکت‌ها آسان است.

در تقسیم سود و زیان انعطاف پذیری بیشتری وجود دارد.

معایب

ساختار مدیریتی پیچیده

وابسته به توافقات داخلی

احتمال تعارض منافع

مشکل در انتقال سهام

موسسه انفرادی

اگر می‌خواهید یک کسب و کار را به تنهایی راه اندازی کنید، موسسه انفرادی را در نظر بگیرید. شرکت و مالک از نظر حقوقی و مالیاتی یکسان محسوب می‌شوند و صاحب کسب و کار مسئولیت کسب و کار را برعهده می‌گیرد.

اگر کسب و کار شکست بخورد، مالک شخصا و از نظر مالی مسئول تمام بدهی‌های تجاری است.

مزایا

انعطاف پذیری در تعیین اهداف

تصمیم‌گیری سریع

کنترل کامل بر مالیات، هزینه‌ها و درآمدهای سازمان

معایب

محدودیت در منابع مالی

ریسک زیاد

محدودیت در مهارت‌ها و تخصص‌ها

عدم تعادل در کار و زندگی شخصی فرد

۵. ثبت کسب و کار خود و دریافت مجوز

پس از انتخاب ساختار کسب و کار، چندین مسئله حقوقی در هنگام راه اندازی کسب و کار وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود. در ادامه لیست مفیدی از مواردی که هنگام تأسیس کسب و کار خود باید در نظر بگیرید، آورده شده است:

انتخاب نام تجاری

نامی به یاد ماندنی اما نه چندان دشوار انتخاب کنید. در صورت امکان، برای ایجاد وبسایت اینترنتی خود، همان نام را بعنوان دامنه انتخاب کنید. نام تجاری نمی‌تواند با نام شرکت ثبت شده دیگری یکسان باشد، همچنین نمی‌تواند علامت تجاری یا علامت خدماتی دیگری را که قبلاً در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ثبت شده است نقض کند.

ثبت کسب و کار

این فرآیند شامل ثبت نام شرکت یا تجارت، انتخاب نوع شرکت، تعیین مقر و سایر اطلاعات مرتبط با شناسنامه کسب و کار می‌شود. همچنین، برخی از کسب‌وکارها باید مجوزهای خاصی از مراجع مربوطه را دریافت کنند، مانند مجوزهای بهداشت، محیط زیست، احتیاطی و غیره. این اقدامات حقوقی و اداری راهی است برای اطمینان از رعایت قوانین و مقررات مربوط به حوزه فعالیت کسب و کار شما و افزایش اعتبار و اعتماد جمعیت و مشتریان.

6. امور مالی خود را سر و سامان دهید.

ایجاد یک حساب تجاری جداگانه برای مدیریت امور مالی خود امری ضروری است. کسب و کار شما باید از امور مالی شخصی شما جدا باشد. حساب بانکی تجاری می‌تواند برای تراکنش‌های تجاری مانند پرداخت یا صورتحساب مشتریان استفاده شود.
اگر محصولی برای فروش دارید، به یک حسابدار برای مدیریت امور مالی خود نیاز دارید. همچنین یک نرم افزار حسابداری برای تولید صورت حساب‌های مالی ضروری است.

نقطه سربه سر خود را تعیین کنید

قبل از سرمایه گذاری برای کسب و کار خود، باید از هزینه‌های راه اندازی کسب و کار خبر داشته باشید. برای تعیین این موارد، فهرستی از تمام لوازم فیزیکی مورد نیاز خود تهیه کنید، هزینه خدمات حرفه‌ای مورد نیاز خود را برآورد کنید، قیمت مجوزهای مورد نیاز برای فعالیت را تعیین کنید و هزینه فضای اداری یا سایر املاک و مستغلات را محاسبه کنید. در صورت وجود، هزینه‌های حقوق و مزایا را اضافه کنید.
کسب‌وکارها ممکن است سال‌ها طول بکشد تا به سود دست یابند، بنابراین بهتر است هزینه‌های راه‌اندازی را بیش از حد برآورد کنیم و پول زیادی داشته باشیم.. بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند که پول نقد کافی برای پوشش شش ماه هزینه‌های عملیاتی داشته باشید.
هنگامی که می‌دانید چقدر برای شروع کسب و کار خود نیاز دارید، باید بدانید که کسب و کار شما در چه نقطه ای درآمد کسب می کند. این رقم نقطه سربه سر شماست.
نقطه سربه سر = هزینه ثابت ÷ حاشیه مشارکت
در مقابل، حاشیه مشارکت = کل درآمد فروش – هزینه ساخت محصول
ادامه دارد…
منبع
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *