چگونه بدون تجربه شغلی پیدا کنید

چگونه بدون تجربه شغلی پیدا کنید

شروع یک شغل جدید اعصاب‌خردکن است. چه بخواهید پس از اخذ مدرک هدفی پیدا کنید چه در سنین بالاتر تغییر شغل دهید. وقتی تجربه ندارید، حتی بدتر می‌شود.

شروع هر کار جدیدی ترس را به همراه می‌آورد، اما اگر نتوانید بر این ترس غلبه کنید، هیچ مسیری شروع نمی‌شود. در طول مسیر انجام یک کار است که یاد می‌گیرید.

بنابراین، هنگامی که جستجوی شغل جدید را آغاز می‌کنید، به یاد داشته باشید که این موقعیت‌ها بارها و بارها در زندگی شما رخ داده‌اند و باز هم اتفاق می‌افتند. شما آنچه را برای شروع دوباره لازم است، دارید.

بالاخره باید از جایی شروع کنید، حتی اگر کم‌تجربه هستید. خبر خوب این است که مهارت‌های ارتباطی برای یادگیری آسان‌تر هستند. پس اگر عاشق یادگیری چیزهای جدید هستید، به سرعت با موقعیت جدید خود سازگار می‌شوید.

در اینجا به شما آموزش می‌دهیم که چگونه بدون تجربه شغلی به دست آورید. همینطور نکاتی برای تنظیم رزومه و مصاحبه برای موقعیت‌های شغلی در زمینه‌های جدید آورده‌ایم.

8 نکته برای یافتن شغلی بدون تجربه

همه افرادی که در حال حاضر در موقعیت‌های بزرگ و مهم مشغول به کار هستند، از جایی شروع کرده‌اند. اینکه شما قبلاْ در این موقعیت کار نکرده‌اید، به این معنا نیست که آنچه برای آن لازم است را ندارید.

بنابراین مهارت‌های خود را ارائه دهید و شروع به تقویت اعتماد به نفس موردنیاز خود برای مصاحبه شغلی کنید. این اولین قدم در مسیر شغلی خود است.

این هشت نکته را برای یافتن کار امتحان کنید و زمینه موفقیت را فراهم کنید.

برای مشاغل ساده درخواست دهید

وقتی تجربه کافی برای درخواست فوراً برای موقعیت‌های سطح بالا ندارید، احساس بی‌حوصلگی آسان است. اما مشاغل سطح ابتدایی هنوز هم می‌توانند برآورده شوند.

ممکن است یک موقعیت سطح پایین‌تر هدف نهایی شما نباشد، اما موقعیت‌های ابتدایی فرصتی برای توسعه مهارت‌های جدید و واردکردن پای شما به درب شرکتی است که می‌خواهید در پست‌های ارشدتر برای آن کار کنید.

می‌توانید با جستجوی «سطح ورودی» یا «کارآموز» در پلتفرم‌های کاریابی، نقش‌های سطح ابتدایی و بدون تجربه را پیدا کنید. سعی کنید در مورد پست‌های پایین‌تر که می‌تواند به شغل رؤیایی شما منجر شود تحقیق کنید و به دنبال آنها باشید. به‌عنوان‌مثال، برای تبدیل‌شدن به یک مدیر بازاریابی، ممکن است به‌عنوان یک سازنده محتوای رسانه‌های اجتماعی یا دستیار بازاریابی شروع کنید و به سمت بالا بروید.

در اوقات فراغت خود مهارت‌ها را توسعه دهید

اگر برای به‌دست‌آوردن یک شغل در سطح ابتدایی تلاش می‌کنید یا جستجوی شغل بیشتر از آنچه فکر می‌کردید طول می‌کشد، اشکالی ندارد. رسیدن به اهدافتان زمان می‌برد. شکار شغل برای بسیاری از نامزدها ماه‌ها ادامه دارد. از لحظات خود برای توسعه مهارت‌های بیشتر، بهبود رزومه و شبکه‌سازی خود استفاده کنید.

کارهایی که می‌توانید در زمان استراحت خود انجام دهید ممکن است داوطلبانه، کار با یک مربی شغلی یا تمرین مهارت‌های جدید در خانه باشد. این می‌تواند به معنای شرکت در یک رویداد شبکه باشد (حتی اگر درون‌گرا باشید). اگر می‌خواهید یک توسعه‌دهنده وب شوید، سعی کنید پروژه‌های خود را کدنویسی کنید و در زمان خود مهارت‌های خود را ارتقا دهید.

 یک نمونه کار ایجاد کنید

نمونه کارها راهی عالی برای نشان‌دادن کارهایی است که می‌توانید انجام دهید، چه طراحی اینفوگرافیک‌های جذاب یا کدنویسی نرم‌افزارهای پیچیده. هر چیزی که استعداد شما را ثابت کند برای گنجاندن در یک برنامه ارزشمند است.

این امر به ویژه برای زمینه‌های خلاقانه‌ای که حول هویت بصری شما متمرکز است، مهم است. می‌توانید کار خود را در یک وب‌سایت شخصی، در یک فایل PDF یا به صورت نسخه چاپی به نمایش بگذارید تا شخصیت خود را بیان کنید و برجسته شوید.

شغل بدون تجربه

6 شغل جالب بدون تجربه

حتی اگر می‌دانید که موقتی است، می‌توانید موقعیت‌های کاملی را پیدا کنید که مهارت‌های لازم برای بالا رفتن از نردبان هر صنعتی را به شما می‌دهد، خواه مشاغل اداری حضوری یا مشاغل خانگی باشند.

در اینجا شش شغل بدون تجربه وجود دارد که شما را در مسیر شغلی جدیدی قرار می‌دهد و مهارت‌های ارزشمندی را توسعه می‌دهد.

خدمات مشتری

اگر عاشق کمک به دیگران هستید و فردی صبور هستید، سعی کنید نماینده خدمات مشتری شوید. شما با مصرف کنندگان تعامل خواهید داشت و اطلاعات مفیدی برای حمایت از آنها و رفع نگرانی‌های آنها ارائه می‌دهید. بسته به شرکت، می‌توانید به صورت حضوری، از طریق تلفن یا چت در خدمات مشتری کار کنید.

اکثر کارفرمایان برای آموزش هر چیزی که برای عملکرد خوب نیاز دارید، آموزش در محل ارائه می‌دهند، بنابراین به تجربه کاری زیادی نیاز ندارید. این شغل فرصتی عالی برای واردکردن شما به شرکت است.

همکار فروش

تبدیل‌شدن به یک همکار فروش راهی فوق‌العاده برای ورود به یک صنعت خاص با یادگیری در مورد محصولات در سطح مصرف‌کننده است. کار خرده‌فروشی پایه‌ای برای مشاغل مرتبط با مد ایجاد می‌کند و فروش محصولات فناوری می‌تواند الهام‌بخش حرفه‌ای در مهندسی نرم‌افزار باشد. بعلاوه، این مشاغل پاره‌وقت بسیاری را ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید در حین ادامه تحصیل یا مدیریت سایر تعهدات، تجربه کاری در دنیای واقعی کسب کنید.

همکاران فروش یک‌به‌یک با مشتریان کار می‌کنند تا نیازهای منحصر به فرد آنها را بیاموزند و محصولات یا خدماتی را برای برآورده‌کردن آنها توصیه کنند. اگر متقاعدکننده باشید، در استخدام مدیران برای این نقش متمایز خواهید شد.

برخی از کسب‌وکارها به عنوان انگیزه‌ای برای دستیابی به اهداف فروش خود، به کارمندان خود حق کمیسیون را بیش از حقوق پایه خود پیشنهاد می‌کنند.

دستیار مجازی

اگر می‌خواهید بدون تجربه در خانه کار کنید و سازماندهی یکی از نقاط قوت شماست، ممکن است از کار به عنوان دستیار مجازی لذت ببرید. در این نقش، شما وظایف اداری را برای یک مشتری جداگانه انجام خواهید داد، مانند برنامه ریزی سفرهای کاری، برقراری تماس‌های تلفنی، و برنامه ریزی قرار ملاقات. شما همچنین نگاهی به عملکرد داخلی یک کسب‌وکار خواهید داشت که می‌تواند زمینه مفیدی در مورد عملیات شرکت در نقش‌های آینده فراهم کند.

در کنار داشتن مهارت‌های حسابداری و مدیریت زمان قوی، باید مستقل و تحت‌فشار به خوبی کار کنید.

کپی رایتر

کپی‌رایترها برای افزایش آگاهی از برند و کمک به تلاش‌های بازاریابی، متنی را برای وبلاگ‌ها، مقالات یا محتوای وب می‌نویسند. کپی‌رایتینگ به مهارت‌های ارتباطی نوشتاری قوی، چشم دقیق و خلاقیت نیاز دارد. مانند برخی از موقعیت‌های دیگر در بالا، شما را با یک صنعت آشنا می‌کند و دانشی را که برای ارتقای بالقوه نیاز دارید به شما می‌دهد.

دستیار روابط عمومی

اگر در رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی رویداد و ارائه مهارت دارید، نقش دستیار روابط عمومی همه استعدادهای شما را در برمی‌گیرد.

در این نقش، با انجام کارهایی مانند نوشتن بیانیه‌های مطبوعاتی و استراتژی‌های مدیریت ریسک طوفان فکری به تیم روابط عمومی کمک خواهید کرد. این موقعیت‌ها نیازمند ذهنی خلاق، مهارت‌های افراد قوی و توجه به زیبایی‌شناسی است.

درحالی‌که کارفرمایان مدرک لیسانس را برای این نقش ترجیح می‌دهند، گواهینامه‌ها و دوره‌های توسعه حرفه‌ای روابط عمومی وجود دارد که می‌تواند به رزومه شما مزیت رقابتی بدهد.

مدیر رسانه‌های اجتماعی

به عنوان یک مدیر رسانه‌های اجتماعی، کارهای روزانه شما ممکن است شامل گرفتن عکس، برنامه ریزی محتوا و نوشتن کپی برای زیرنویس‌ها و پست‌ها باشد. افراد در این نقش می‌توانند تقریباً در هر شرکت یا صنعتی کار کنند و اگر تازه شروع به کار کرده‌اید، آن را به گزینه‌ای عالی تبدیل می‌کند.

کارفرمایان اغلب فقط می‌خواهند ببینند که شما در راه‌اندازی حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مهارت دارید که به تجربه کاری گسترده نیاز ندارد. شما می‌توانید حساب‌های شخصی یا فوق برنامه را به نمایش بگذارید، یا یک تابلوی چشم انداز ایجاد کنید و نمونه‌هایی را به عنوان بخشی از نمونه کارها خود پست کنید.

در این نقش، ممکن است در خانه یا از راه دور کار کنید، و ممکن است این فرصت را داشته باشید که در رویدادهای صنعت شرکت کنید تا لحظات پشت صحنه را ثبت و به اشتراک بگذارید.  این موقعیت بسته به اینکه برای چه کسی کار می‌کنید و چقدر تجربه دارید، طیف وسیعی برای درآمد دارد.

منبع

get a job with no experience

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *