پیدا کردن شغل

چگونه بدون تجربه شغلی پیدا کنید

شروع یک شغل جدید اعصاب‌خردکن است. چه بخواهید پس از اخذ مدرک هدفی پیدا کنید چه در سنین بالاتر تغییر شغل دهید. وقتی تجربه‌ای ندارید، حتی بدتر می‌شود.

شروع هر کار جدیدی ترس را به همراه می‌آورد، اما اگر نتوانید بر این ترس غلبه کنید، هیچ مسیری شروع نمی‌شود. در طول مسیر انجام یک کار است که یاد می‌گیرید.

بنابراین، هنگامی که جستجوی شغل جدید را آغاز می‌کنید، به یاد داشته باشید که این موقعیت‌ها بارها و بارها در زندگی شما رخ داده‌اند و باز هم اتفاق می‌افتند. شما آنچه را برای شروع دوباره لازم است، دارید.

بالاخره باید از جایی شروع کنید، حتی اگر کم‌تجربه هستید. خبر خوب این است که مهارت‌های ارتباطی برای یادگیری آسان‌تر هستند. پس اگر عاشق یادگیری چیزهای جدید هستید، به سرعت با موقعیت جدید خود سازگار می‌شوید.

در اینجا به شما آموزش می‌دهیم که چگونه بدون تجربه شغلی به دست آورید. همینطور نکاتی برای تنظیم رزومه و مصاحبه برای موقعیت‌های شغلی در زمینه‌های جدید آورده‌ایم.

8 نکته برای یافتن شغلی بدون تجربه

همه افرادی که در حال حاضر در موقعیت‌های بزرگ و مهم مشغول به کار هستند، از جایی شروع کرده‌اند. اینکه شما قبلاْ در این موقعیت کار نکرده‌اید، به این معنا نیست که آنچه برای آن لازم است را ندارید.

بنابراین مهارت‌های خود را ارائه دهید و شروع به تقویت اعتماد به نفس موردنیاز خود برای مصاحبه شغلی کنید. این اولین قدم در مسیر شغلی خود است.

این هشت نکته را برای یافتن کار امتحان کنید و زمینه موفقیت را فراهم کنید.

بر مهارت‌های بین‌فردی خود تکیه کنید

هر موقعیتی نیاز به مهارت‌های بین‌فردی دارد. کار تیمی، حل مسئله، گوش‌دادن فعال، مهارت‌هایی است که از تجربه زندگی نشئت می‌گیرد.

کارفرمایان مشتاقند که در مورد نحوه استفاده شما از این مهارت‌ها در عمل، حتی خارج از محل کار، بشنوند.

در تهیه رزومه خود و پاسخ به سوالات مصاحبه، مهارت‌های بین فردی‌ای را که فهرست کرده‌اید را با موقعیت‌هایی که می‌خواهید برای آن‌ها درخواست دهید تنظیم کنید.

اگر به دنبال محیط سریعی مانند یک استارتاپ هستید، مهارت‌ها و سازگاری خود را برجسته کنید.

کارفرمایان می‌خواهند بدانند که آیا شما به فرهنگ شرکت چیزی اضافه خواهید کرد یا خیر.

مهارت‌های بین‌فردی می‌تواند به آن‌ها پاسخ دهد.

پیدا کردن شغل

مهارت‌های قابل‌انتقال خود را برجسته کنید

برخی از مهارت‌ها، مهارت‌هایی هستند که از تجربه‌ای به تجربه دیگر با خود می‌آورید. این مهارت‌ها شامل حل تعارض، خودانگیختگی و تصمیم‌گیری هستند، اما می‌توانند مهارت‌های فنی مانند نوشتن یا کدنویسی نیز باشند.

شاید شما رهبر تیم در یک پروژه مدرسه بودید و آموختید که استعداد رهبری و ارتباطات دارید. شما می‌توانید در مورد این موضوع به کارفرمایان بگویید، اگرچه این تجربه کاری رسمی نیست.

حتی اگر کار کاملاً با آنچه در گذشته انجام داده‌اید متفاوت باشد، راهی وجود دارد که مجموعه مهارت‌های خود را برای نشان‌دادن شایستگی بچرخانید. به جای تمرکز بر مهارت‌هایی که از دست داده‌اید، توانایی‌های خود را برجسته کنید.

اگر برای یک موقعیت بازاریابی سطح ابتدایی درخواست می‌کنید، سعی کنید از پست‌ها یا سرگرمی‌های شخصی خود در رسانه‌های اجتماعی، مانند عکاسی، استفاده کنید تا قابلیت استخدام خود را افزایش دهید.

در دوره‌های آموزشی شرکت کنید

برای یافتن شغل در یک رشته جدید لزوماً لازم نیست مدرک کارشناسی ارشد یا حتی لیسانس بگیرید. گواهینامه‌ها و دوره‌های کوتاه‌مدت راه‌هایی عالی برای اصلاح رزومه شما هستند و در عین حال به کارفرمایان بالقوه اخلاق کاری قوی و ابتکار عمل شما را برای یادگیری نشان می‌دهند.

گذراندن دوره‌ها همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا با ایجاد احساس واجد شرایط بودن برای موقعیت‌هایی که برای آن درخواست می‌کنید، بر سندروم ایمپاستر غلبه کنید.

بسیاری از کالج‌ها گواهینامه‌هایی را از طریق آموزش از راه دور و کلاس‌های عصر به افرادی که به صورت تمام‌وقت کار می‌کنند، ارائه می‌دهند.

بسیاری از مشاغل پرسود برای نامزدهای جدید و تغییر شغل‌ها در حوزه فناوری وجود دارد (مثلاً مشاغل مهندسی نرم‌افزار اغلب درآمد خوبی را دارا هستند)، بنابراین عاقلانه است که در دوره‌های این مشاغل شرکت کنید.

شبکه‌سازی کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که شبکه‌سازی به پر کردن ۸۰ درصد موقعیت‌ها کمک می‌کند، بنابراین اگر به دنبال شغل هستید، صحبت با همسالان و همکاران قبلی بهترین مکان برای شروع است.

از پلتفرم‌های شبکه‌ای مانند لینکدین برای ارتباط با همکاران، هم‌کلاسی‌ها و متخصصان رشته خود استفاده کنید. این ارتباط به شما این امکان را می‌دهد که با مربیان یا استخدام‌کنندگان بالقوه گفتگو را شروع کنید. به‌علاوه، در این مکالمات از همان مهارت‌هایی استفاده خواهید کرد که در مصاحبه به آن‌ها نیاز دارید، مانند خود تبلیغی مؤثر.

علاوه بر این، یک شبکه حرفه‌ای می‌تواند به شما امکان دسترسی به موقعیت‌های جدید را قبل از اینکه شرکت‌ها آن‌ها را در تابلوهای شغلی ارسال کنند، بدهد و به شما دست برتر را بدهد. اتصالات همچنین می‌توانند کلمه خوبی برای شما در شرکت فعلی خود داشته باشند یا از شبکه خود استفاده کنند تا شما را به سمت افتتاحیه‌ها راهنمایی کنند. شرکت در رویدادهای شبکه در جامعه به شما این امکان را می‌دهد که رویکردی حضوری برای ملاقات با مردم نیز داشته باشید.

شبکه‌سازی یک خیابان دوطرفه است. تقویت روابط و کمک به دیگران به اندازه دریافت کمک از خودتان ضروری است. وقتی با دیگران با احترام رفتار می‌کنید و نشان می‌دهید که یک همکار عالی هستید، آن‌ها در آینده از ارجاع و ارجاع به شما استقبال خواهند کرد. با ارائه تخصص خود برای کمک به آنها در پروژه‌های شخصی و جشن گرفتن دستاوردهایشان، این ارتباطات را عمیق‌تر کنید.

رزومه خود را طراحی کنید

رزومه شما شانس شماست تا به کارفرما نشان دهید که چرا باید برای مهارت‌ها و تجربه زندگی شما ارزش قائل شود، پس از آن بهره ببرید.

اگر به دنبال اولین شغل خود هستید، ممکن است قبلاً هرگز مجبور به ساختن این سند نشده باشید؛ بنابراین، اولین قدم تحقیق در مورد چگونگی ایجاد یک رزومه عالی است. دنبال‌کردن الگوها یا استفاده از سازنده‌های رزومه نشان می‌دهد که چه چیزی باید گنجانده شود، چگونه اطلاعات را به‌درستی ارائه کنیم، و سایر بهترین روش‌ها.

همه رزومه‌ها دارای بخش تجربه قبلی هستند. اگر کاندیدای جدید هستید و این قسمت از رزومه شما کوتاه است، به بخش‌های دیگر مانند مهارت‌ها و تحصیلات محتوا اضافه کنید و یک بیانیه شغلی بنویسید که اهداف و بهترین ویژگی‌های شما را برجسته کند.

انواع مختلف رزومه را برای موقعیت‌های خاص تنظیم کنید و کلمات کلیدی را از آگهی استخدام درج کنید. شرکت‌ها اغلب از ابزارهای استخدام خودکار مانند سیستم‌های ردیابی متقاضی استفاده می‌کنند، بنابراین انعکاس زبان و شرایط دقیق می‌تواند به انجام درخواست شغلی شما کمک کند.

 

ادامه دارد…

منبع

get a job with no experience

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *