شروع یک کسب و کار

شروع به کار یک کسب و کار

راه‌اندازی یک کسب و کاریکی از هیجان‌انگیزترین و باارزش‌ترین تجربیاتی است که می‌توانید در طول زندگی خود داشته باشید. اما از کجا باید شروع کنید؟

راه‌های مختلفی برای ایجاد یک کسب و کار وجود دارد. برای افزایش شانس موفقیت، این مقاله را دنبال کنید.

ما شما را در تمام مراحل این فرایند، از تعریف ایده کسب و کارتان تا ثبت، راه‌اندازی و رشد آن راهنمایی می‌کنیم.

3.طرح کسب و کار خود را ایجاد کنید.

طرح کسب و کار یک نقشه جدید برای ایجاد یک کسب و کار جدید است. این نقشه جذب سرمایه‌گذاران بالقوه، مؤسسات مالی و مدیریت شرکت را ساده می‌کند.

طرح کسب و کار به شما کمک می‌کند تا ایده خود را بسط دهید و مشکلات احتمالی را شناسایی کنید. هنگام نوشتن یک طرح تجاری جامع، بخش‌های زیر را در نظر بگیرید:

خلاصه اجرایی

خلاصه اجرایی باید اولین مورد در طرح کسب و کار باشد، اما در آخر نوشته شود. این کسب و کار جدید شما را توصیف می‌کند و اهداف شرکت و روش‌های دستیابی به آنها را برجسته می‌کند.

شرح شرکت

شرح شرکت شامل مشکلاتی است که محصول یا خدمات شما آن‌ها را حل می‌کند و پاسخ به این سؤال که چرا کسب و کار یا ایده شما بهترین است. به‌عنوان‌مثال، پیشینه شما در زمینه مهندسی مولکولی است، و از این پس‌زمینه برای ایجاد نوع جدیدی از لباس‌های ورزشی استفاده کرده‌اید.

تجزیه‌وتحلیل بازار

این بخش از طرح کسب و کار تجزیه‌وتحلیل می‌کند که چگونه یک شرکت در مقابل رقبای خود قرار گرفته است. تحلیل بازار باید شامل بازار هدف، تجزیه‌وتحلیل تقسیم‌بندی، اندازه بازار، نرخ رشد، روندها و ارزیابی محیط رقابتی باشد.

سازمان و ساختار

در مورد نوع سازمان تجاری مورد انتظارتان، استراتژی‌های مدیریت ریسک و اینکه چه کسی تیم مدیریت را پرسنل خواهد کرد، بنویسید. صلاحیت آنها چیست؟ آیا کسب و کار شما یک شرکت با مسئولیت محدود تک‌نفره خواهد بود یا یک شرکت بزرگ؟

مأموریت و اهداف

این بخش باید حاوی بیانیه مختصری از مأموریت باشد و جزئیات آنچه را که کسب و کار می‌خواهد انجام دهد و مراحل رسیدن به آن را شرح دهد. این اهداف باید SMART (مشخص، قابل‌اندازه‌گیری، اقدام محور، واقع‌بینانه و محدود به زمان) باشند.

محصولات یا خدمات

این بخش نحوه عملکرد کسب و کار شما را توضیح می‌دهد. این شامل محصولاتی است که در ابتدای کسب و کار به مصرف‌کنندگان ارائه خواهید داد، نحوه مقایسه آنها با رقبای موجود، هزینه محصولات شما، چه کسی مسئول ایجاد محصولات، نحوه تهیه مواد و هزینه آنهاست.

خلاصه پیشینه

نوشتن این بخش از طرح کسب و کار زمان بر است. هر گونه داده، مقاله و مطالعات تحقیقاتی را در مورد روندهایی که می‌تواند بر کسب و کار یا صنعت شما تأثیر مثبت و منفی بگذارد، گردآوری و خلاصه کنید.

طرح بازاریابی

طرح بازاریابی ویژگی‌های محصول یا خدمات شما را مشخص می‌کند، تجزیه‌وتحلیل   SWOT  را خلاصه می‌کند و رقبا را تجزیه‌وتحلیل می‌کند. همچنین در مورد اینکه چگونه کسب و کار خود را تبلیغ خواهید کرد، چقدر پول برای بازاریابی خرج می‌شود و انتظار می‌رود که کمپین چقدر طول بکشد، بحث می‌کند.

برنامه مالی

برنامه مالی شاید هسته اصلی طرح تجاری باشد؛ زیرا بدون پول، کسب و کار به جلو نمی‌رود. یک بودجه پیشنهادی را به همراه صورت‌های مالی پیش‌بینی‌شده، مانند صورت درآمد، ترازنامه و صورت جریان‌های نقدی در برنامه مالی خود بگنجانید. معمولاً صورت‌های مالی پنج ساله قابل قبول است. اگر به دنبال وام خارجی هستید، این بخش جایی است که باید درخواست تأمین مالی خود را درج کنید.

شروع یک کسب و کار

یک استراتژی خروج مشخص کنید

استراتژی خروج برای هر کسب‌وکاری که به دنبال سرمایه است مهم است، زیرا در صورت تصمیم به بازنشستگی یا ادامه دادن به پروژه‌های دیگر، نحوه فروش شرکت یا انتقال مالکیت را مشخص می‌کند. یک استراتژی خروج همچنین به شما این امکان را می‌دهد که در زمان فروش، بیشترین سود را از کسب و کار خود ببرید. چند گزینه مختلف برای خروج از یک کسب و کار وجود دارد و بهترین گزینه برای شما بستگی به اهداف و شرایط شما دارد.

رایج‌ترین استراتژی‌های خروج عبارت‌اند از:

  • فروش کسب و کار به شریک خود
  • واگذاری کسب و کار به اعضای خانواده
  • انحلال دارایی‌های تجاری
  • بستن درها و ترک محل

یک مدل کسب و کار مقیاس پذیر ایجاد کنید

همان‌طور که کسب و کار کوچک شما رشد می‌کند، داشتن یک مدل کسب و کار مقیاس پذیر بسیار مهم است تا بتوانید مشتریان بیشتری را بدون متحمل شدن هزینه‌های اضافی بپذیرید. مدل کسب‌وکار مقیاس‌پذیر مدلی است که می‌تواند به راحتی تکرار شود تا بدون افزایش قابل توجه هزینه‌ها، به مشتریان بیشتری خدمت کند.

برخی از مدل‌های تجاری مقیاس پذیر رایج عبارت‌اند از:

  • مشاغل مبتنی بر اشتراک کاربر
  • مشاغلی که محصولات دیجیتال می‌فروشند
  • کسب‌وکارهای بازاریابی شبکه‌ای

برنامه ریزی برای مالیات را شروع کنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید هنگام راه اندازی یک کسب و کار کوچک انجام دهید، شروع برنامه ریزی برای مالیات است. انواع مختلفی از مالیات‌ها وجود دارد که ممکن است مشمول آنها باشید، از جمله مالیات بر درآمد، مالیات بر مشاغل آزاد، مالیات بر فروش و مالیات بر دارایی. بسته به نوع کسب‌وکاری که دارید، ممکن است از شما خواسته شود مالیات‌های دیگری مانند مالیات بر حقوق و دستمزد یا مالیات بیکاری بپردازید.

ادامه دارد…

منبع

How to Start A business

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *