انگیزه در محل کار

کاهش انگیزه

شغلی وجود ندارد که همیشه عاشق آن باشید. برای همه این اتفاق می‌افتد که زمانی احساس کنند در شغل خود به بن‌بست رسیده‌اند. در این حالت رفتن به محل کار برای یک یا چندین هفته، طاقت‌فرسا به نظر می‌آید.

ممکن است احساس فرسودگی کنید، یا وجود پروژه‌ای دشوار مربوط به کار شما را دلزده کند. ممکن است درخواست ترفیع شما توسط رئیستان رد شود یا دلایل دیگری که باعث کمبود انگیزه برای ادامه شغلتان می‌شود.

زمانی که هیچ انگیزه‌ای برای کار احساس نمی‌کنید، انجام کارهای روزمره سخت است. کار را به تعویق می‌اندازید، دقایقی را که می‌گذرد می‌شمارید، یا در مورد انجام کار دیگری رویاپردازی می‌کنید. در نهایت این بر عملکرد شما، رضایت شغلی و رفاه ذهنی شما تأثیر می‌گذارد.

8 نشانه بی انگیزگی

فقدان انگیزه در کار برای همه به یک شکل ظاهر نمی‌شود، که همین امر تشخیص آن را سخت می‌کند. در اینجا هشت نشانه متداول وجود دارد که ‌نشان‌دهنده انگیزه پایین هستند.

عدم رعایت وقت‌شناسی

دیر به دفتر یا محل کار خود می‌رسید. روز کاری را آهسته‌تر از حد معمول شروع می‌کنید. لیست کارهای خود را به تعویق می‌اندازید. همه این‌ها نشانه بی‌حوصلگی و بی‌انگیزگی نسبت به کار خود است.

غیبت زیاد

اغلب احساس می‌کنید که نیاز به استراحت دارید و روزهای زیادی را مرخصی می‌گیرید.

عدم تمرکز

توجه شما از یک کار به کار دیگر پرت می‌شود و در یک زمان روی یک کار تمرکز نمی‌کنید. زمانی را در رسانه های اجتماعی سپری می‌کنید، با همکاران خود چت می‌کنید یا بیشتر از حد معمول استراحت کنید.

منفی‌نگری

به شغل خود یا شرکتی که در آن کار می‌کنید نگاهی منفی‌تر از حد معمول دارید. همچنین بهانه‌هایی برای عدم انجام کارها به موقع یا به شیوه عالی پیدا می‌کنید.

تغییر در خلق و خوی همکاران

وقتی بی انگیزه هستید، احساسات منفی بیشتری نسبت به همکاران خود دارید. ممکن است احساس کنید فردی که قبلاً با او رابطه خوبی داشته‌اید، بیش از حد معمول شما را آزار می‌دهد، حتی اگر رفتارش تغییر نکرده باشد.

به راحتی از پا درمی‌آیید

به راحتی از پا درمی‌آیید و در مورد عقب افتادن وظایف خود مضطرب می‌شوید، حتی اگر انرژی لازم برای انجام آنها را ندارید.

احساس گم شدن

زمانی که در کار با کمبود انگیزه مواجه می شوید، به راحتی احساس گم شدن می‌کنید. شاید بیش از حد معمول هدف زندگی خود را زیر سوال ببرید یا به این فکر کنید که آیا شغل دیگری وجود دارد که شما را شادتر کند.

هیچ انگیزه‌ای برای انجام هیچ کاری ندارید

انگیزه کم شما در محل کار در زندگی شما نفوذ می‌کند و باعث می‌شود انرژی لازم برای تمرین سرگرمی‌های مورد علاقه خود یا گذراندن وقت با دوستان را نداشته باشید.

انگیزه در محل کار

چرا انگیزه‌ای برای کار ندارم؟

شما بدون انگیزه به جایی که امروز هستید نرسیدید. هر موفقیتی مستلزم تلاش و کوشش سخت است، چه تحصیلات را به پایان رسانده باشید، چه پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشید یا راه خود را به یک شرکت باز کرده باشید.

اما این بدان معنا نیست که بی‌انگیزگی نمی‌تواند راه خود را به زندگی شما پیدا کند. گاهی اوقات شرایط زندگی یا مشکلات کاری بر انرژی و علاقه شما به شغلتان و بر رفاه و پیشرفت شما تأثیر می‌گذارد.

دلایل متفاوتی برای انگیزه پایین در محل کار وجود دارد. کشف علت اصلی می‌تواند باعث شود مشکل را پیدا کنید.

1.فرسودگی شغلی

احساس فرسودگی در محل کار می‌تواند باعث از دست دادن انگیزه و لذت از شغلتان شود.

شاید شما در حال پیشروی یک پروژه جدید و دشوار هستید یا عادت دارید تا دیروقت کار کنید و استراحت نکنید. انجام این تلاش مداوم ممکن است برای شما بیش از حد باشد و باعث خستگی و کمبود انگیزه شود.

2.زندگی شغلی ناموفق

اینکه چه چیزی یک زندگی شغلی رضایت‌بخش را ایجاد می‌کند ذهنی است و آنچه شما را برای خوب کار کردن تشویق می‌کند ممکن است با گذر زمان متفاوت باشد.

شاید قبلاً آن شب‌های طولانی در محل کار را دوست داشتید زیرا باعث می‌شد احساس مهم بودن کنید، اما اکنون در عوض شما را خسته می‌کنند. اگر شغل فعلی شما با نیازهای شما مطابقت ندارد، ممکن است به سختی انگیزه پیدا کنید.

3.نداشتن هدف در کار

اگر شغل و زندگی کاری شما با ارزش‌های شخصی یا هدف زندگی شما همسو نباشد، ممکن است احساس ناراحتی کنید. طبق یک مطالعه از دانشگاه آکسفورد، افرادی که در محل کار خوشحال هستند 13 درصد بازده بیشتری دارند. عدم رضایت می‌تواند به کاهش بهره‌وری و انگیزه کمک کند.

4.محیط کار سمی

هیچ کس نمی خواهد در یک محیط کار سمی کار کند. یک محل کار سمی می‌تواند بر عزت نفس شما تأثیر منفی بگذارد و به انگیزه شما آسیب برساند. وقتی قلدری، سرزنش و شایعات اداری بیداد می‌کند، حتی کار کردن در شغل رویایی شما می‌تواند سخت شود.

چه رفتار سمی از طرف رئیس شما باشد و چه همکاران شما، احساس اضطراب شما را فرا می‌گیرد. و زمانی که همیشه برای انتقاد رئیس یا نظرات مخرب در حالت آماده باش هستید، داشتن انگیزه برای کار دشوار است.

5.غرق‌شدن در کار

انجام وظایف زیاد در محل کار یا مدیریت یک زندگی شخصی پرتلاطم می‌تواند باعث شود دارید زیر کوهی از مسئولیت‌ها غرق می‌شوید. هنگامی که احساس می‌کنید وظایف زیادی روی دوش خود دارید، آرام کردن ذهن و تمرکز روی کار برای شما سخت می‌شود.

6.کمال‌گرایی

اگر یک کمال‌گرا هستید، پیشرفت به سمت اهداف با نتایج ناقص باعث بی انگیزگی می‌شود. شاید پروژه‌ای آنطور که فکر می‌کردید کار نکند و از تلاش بیشتر دلسرد می‌شوید. یا ارائه‌ای که روی آن سخت کار کرده‌اید، آنطور که انتظار داشتید نتیجه نگرفت و دیگر مشتاق ارائه آن به تیم خود نیستید.

اگرچه تلاش برای بهترین بودن در کارتان چیز خوبی است، اما اگر شما را بیش از حد از انجام کاری ترساند، مانعی برای کار شماست.

7.نبود چالش

اگر فقدان انگیزه شما ناشی از بی‌حوصلگی است، می تواند نشانه‌ای از عدم مواجهه با چالش کافی در شغلتان باشد. اگرچه بد نیست شغلی را بخواهید که برایتان آسان باشد، اما گاهی اوقات کشف موقعیتی که امکان نوآوری و حل مشکل را فراهم می‌کند برای افزودن هیجان به کار شما کافی است.

8.عدم امنیت شغلی

شاید صنعت شما در سال‌های آینده منسوخ می‌شود، یا یک فریلنسر هستید که نگران جذب مشتریان کافی هستید. اگر دائماً نگران از دست دادن درآمد خود هستید، طبیعی است که احساس اضطراب کنید و سطح انگیزه شما ضربه بخورد.

ادامه دارد…

منبع

No motivation to work: 7 tips to find motivation again

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *