انگیزه‌ای برای کار ندارید؟

کاهش انگیزه

زمانی که هیچ انگیزه‌ای برای کار احساس نمی‌کنید، انجام کارهای روزمره سخت است. کار را به تعویق می‌اندازید، دقایقی را که می‌گذرد می‌شمارید، یا در مورد انجام کار دیگری رویاپردازی می‌کنید. در نهایت این بر عملکرد شما، رضایت شغلی و رفاه ذهنی شما تأثیر می‌گذارد.

7 نکته برای باانگیزه ماندن در شغل خود

احساس کمبود مداوم انگیزه در کار استرس‌زاست. ممکن است نگران باشید که همکاران خود را ناامید کنید یا حتی شغل خود را از دست بدهید. اما قبل از اینکه اجازه دهید این افکار تحت تأثیر قرار گیرند، چند نفس عمیق بکشید و فکر کنید.

شغل و موقعیت شما در زندگی گواه این است که می‌توانید با ابزارهای مناسب انگیزه پیدا کنید. در اینجا هفت نکته برای افزایش انگیزه و استفاده از پتانسیل‌های خود، فارغ از موانعی که بر سر راه شما وجود دارد، آورده‌ایم.

1.به خود استراحتی بدهید.

زمان تحویل پروژه‌ها و ضرب‌الاجل‌ها رسیده‌اند، اما هیچ‌چیز مهم‌تر از حال روحی و جسمی شما نیست. یک استراحت کوتاه می‌تواند به شما کمک کند از استرس محیط کار برای لحظاتی دور باشید. پس از اینکه انرژی لازم برای ادامه کار را پیدا کردید، با انگیزه بیشتر به محیط کار برگردید.

می‌توانید با خوردن یک نوشیدنی یا میان وعده، خواندن چیزی جذاب یا لذت از پیاده روی در فضای باز، از استراحت خود نهایت استفاده را ببرید. گنجاندن وقفه‌های کوتاه در جریان کار شما دقیقاً همان چیزی است که برای کاهش استرس و نزدیک شدن به وظایف با نگاهی تازه به آن نیاز دارید.

2.محیط خود را تغییر دهید

اگر در یک دفتر حضوری کار می‌کنید، همکاران کم‌کار یا پرحرف ممکن است حواس شما را پرت کنند و انگیزه شما را از بین ببرند. سعی کنید در کنار همکارانی که درگیر کار هستند بنشینید یا در صورت امکان در فضایی آرام کار کنید و مکالمات غیر کاری را برای استراحت ناهار خود ذخیره کنید.

و اگر از راه دور کار می‌کنید، می‌توانید برای تغییر محیط خود به یک فضای کاری یا کافی شاپ مراجعه کنید و احساس مسئولیت بیشتری برای انجام کار به خود بدهید. زمان آن است که میز کاری خود را با دکوراسیونی که به شما روحیه و انگیزه می‌دهد، تغییر دهید.

3.هدف گذاری کنید

با اهداف واضح‌تر و تکنیک‌های مدیریت زمان، انگیزه خود را حفظ کنید و در کارها پیشرفت کنید. اگرچه بسیاری از مشاغل دارای اهداف و ضرب‌الاجل‌های از پیش تعیین‌شده هستند، سعی کنید آنها را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید.

اگر توسعه‌دهنده نرم‌افزاری هستید که مسئول برنامه‌نویسی یک ویژگی برنامه جدید هستید، می‌توانید هدف خود را به مراحل کوچک و قابل اندازه‌گیری تقسیم کنید. اگرچه هدف نهایی معرفی یک ویژگی جدید است، نقاط عطف منتهی به محصول نهایی می‌تواند شامل ایجاد طرح اولیه و آزمایش محصول نهایی باشد.

4.بردهای خود را جشن بگیرید.

انجام وظایف کاری خاص، صرف نظر از سطح انگیزه شما، می‌تواند چالش برانگیز باشد. برای رویارویی با کارهایی که از آنها دوری می‌کردید، سعی کنید از انگیزه بیرونی برای ایجاد یک سیستم پاداش، پیدا کردن انگیزه و جشن گرفتن پیروزی‌های خود استفاده کنید.

می‌توانید پاداش‌های کوتاه‌مدتی را تعیین کنید، مانند یک استراحت یا قهوه پس از تکمیل یک کار سخت، یا انگیزه‌های مهمی مانند خرید هدیه برای خود برای نیل به یک هدف خاص ایجاد کنید.

قهوه-در-محل-کار

5.نسبت به خود مهربان باشید.

تقریباً همه در بهره‌وری خود دچار رکود می‌شوند و گهگاه به حمایت همکاران خود نیاز دارند.به جای اینکه به خودتان سخت بگیرید یا سعی کنید از پس آن بر بیایید، برای مراقبت از خود کمی استراحت کنید. ممکن است با انرژی جدید برگردید و حتی ریشه انگیزه کم خود را کشف کنید.

6.استرس را کاهش دهید

استرس بر تمام سیستم‌های بدن شما تأثیر می‌گذارد و باعث خستگی و تمرکز کم می‌شود و توجه کامل به کارتان را تقریباً غیرممکن می‌کند. اگر استرس علت اصلی کاهش انگیزه شماست، مواجهه مستقیم با چالش‌ها و تلاش برای حل آن ممکن است به شما کمک کند انرژی خود را بازیابید.

تمرینات تمرکز حواس مانند تنفس عمیق یا مدیتیشن راه دیگری برای کاهش استرس در طول روز است. با شرکت در این تکنیک‌های آرامش بخش، می‌توانید احساس اضطراب را کاهش دهید، سطح انرژی و تمرکز را افزایش دهید.

7.مشوق‌های خود را کشف کنید.

انگیزه محل کار از منابع مختلفی ناشی می‌شود. گاه این انگیزه درونی است، مانند انجام کاری که به آن افتخار می‌کنید و گاه بیرونی که با حفظ یک چک حقوق ثابت به دست می‌آورید. اما به هر حال، محرک‌های شما منحصر به شما هستند، بنابراین برای کشف آنچه که باعث می‌شود شما وادار به کار شوید، وقت بگذارید.

برخی از عوامل انگیزه‌بخش:

+ دریافت تشکر و قدردانی بابت زحماتتان

+ احساس هدفمندی در دستاوردهای خود

+ دریافت حقوق کافی برای حمایت از خود

+ حفظ امنیت شغلی

+ پاداش یا ترفیع

+ روز شماری معکوس تا یک تعطیلات یا استراحت طولانی

+ تبدیل شدن به یک متخصص موضوع در یک مهارت خاص

+ ایجاد فهرستی از کارها برای تیک زدن

درخواست کمک کنید.

چه در حال مبارزه با باورهای محدودکننده باشید و چه با یک چالش سلامت روان مانند اضطراب یا افسردگی درگیر باشید، پیدا کردن انگیزه به تنهایی دشوار است. اگر چندین نکته و ترفند را امتحان کرده‌اید و هنوز در تلاش برای بازیابی انرژی و انگیزه خود هستید، زمان آن رسیده است که به دنبال راهنمایی حرفه‌ای باشید.

درخواست کمک از یک متخصص سلامت روان یا یک مدیر حرفه‌ای جای خجالت ندارد. آنها می‌توانند به شما کمک کنند مکانیسم‌های مقابله ای را توسعه دهید و به سطوح معمول انگیزه و بهره‌وری خود بازگردید، یا چیزی را در زندگی خود مشخص کنید که باید تغییر کند.

انگیزه خود را برگردانید

وقتی هیچ انگیزه‌ای برای کار ندارید، احساس می‌کنید دیگر هرگز انگیزه خود را نمی‌توانید بازگردانید. اما یافتن علت اصلی این تغییر اولین قدم شما برای بازیابی انرژی و یافتن انگیزه برای ادامه است.

چه با فرسودگی شغلی دست و پنجه نرم کنید یا وظایف زیادی را به طور همزمان انجام دهید، راه‌هایی برای غلبه بر چالش‌های خود وجود دارد. مانند استراحت و ایجاد سیستم‌های پاداش برای خود. نسبت به خود دلسوز باشید، پیروزی‌های خود را جشن بگیرید و از سلامت روحی و جسمی خود مراقبت کنید تا تعادل را پیدا کنید و انگیزه خود را بازیابی کنید.

 

منبع

No motivation to work: 7 tips to find motivation again

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *