شروع یک کسب و کار

شروع به کار یک کسب و کار

راه‌اندازی یک کسب و کاریکی از هیجان‌انگیزترین و باارزش‌ترین تجربیاتی است که می‌توانید در طول زندگی خود داشته باشید. اما از کجا باید شروع کنید؟

راه‌های مختلفی برای ایجاد یک کسب و کاروجود دارد. برای افزایش شانس موفقیت، این مقاله را دنبال کنید.

ما شما را در تمام مراحل این فرایند، از تعریف ایده کسب و کارتان تا ثبت، راه‌اندازی و رشد آن راهنمایی می‌کنیم.

پیش از شروع

ذهنیت درستی داشته باشید

مردم اغلب موفقیت‌های یک‌شبه را می‌بینند، زیرا آن‌ها تیتر خوبی برای اخبار هستند. اما به ‌ندرت در واقعیت به این سادگی اتفاق می‌افتد. سال‌ها رؤیاپردازی، تلاش و ساختن پیش از یک موفقیت بزرگ از دید افراد پنهان می‌ماند.

بنابراین، به یاد داشته باشید که روی سفر خود تمرکز کنید و موفقیت خود را با دیگران نسنجید.

ثبات نکته کلیدی است

صاحبان مشاغل جدید در ابتدا تمایل دارند از انگیزه خود انرژی بگیرند، اما وقتی این انگیزه از بین می‌رود ناامید می‌شوند. به همین دلیل است که ایجاد عادات و پیروی از روال ضروری است که در زمان ازبین‌رفتن انگیزه به شما قدرت می‌دهد.

قدم بعدی را بردارید

برخی از صاحبان کسب و کار بدون تحلیل و بررسی آغازین، با سر داخل کار شیرجه می‌روند و در حین پیشروی کارها را اصلاح می‌کنند. برخی دیگر، در تحلیل و تجزیه اولیه گیر می‌افتند و هرگز شروع نمی‌کنند.

شاید شما ترکیبی از این دو باشید و این درست همان جایی است که باید باشید.

بهترین راه برای دستیابی به هر هدف تجاری یا شخصی، نوشتن تمام مراحل ممکن برای رسیدن به هدف است. سپس، آن مراحل را بر اساس آنچه که ابتدا باید اتفاق بیفتد، مرتب کنید. برخی از مراحل ممکن است چند دقیقه طول بکشد درحالی‌که برخی دیگر ماه‌ها زمان می‌برد. نکته این است که همیشه قدم بعدی را بردارید.

1.کسب و کار خود را مشخص کنید.

اغلب مشاوران کسب و کار می‌گویند تلاش کنید از چیزی که دوست دارید درآمد کسب کنید، اما دو عنصر مهم دیگر را  فراموش می‌کنند: سودآوری و مهارت.

برای مثال شما ممکن است عاشق موسیقی باشید، اما اگر خواننده یا ترانه‌سرای خوبی نباشید، کسب و کار شما تا چه حد قابل‌اجرا است؟

شاید شما بخواهید یک مغازه خواروبارفروشی در محله خود باز کنید، اما در حال حاضر سه مغازه خواروبارفروشی دیگر در این محله وجود دارد. وقتی خدمتی را ارائه می‌دهید که فروشگاه‌های مجاور نیز آن را ارائه می‌دهند، به‌راحتی نمی‌توانید بازار را مال خود کنید.

اگر ایده واضحی از کسب و کار خود ندارید، این سؤالات را از خود بپرسید:

  • به چه کاری علاقه‌مندید؟
  • از چه کاری متنفرید؟
  • در چه کاری خوب هستید؟
  • دیگران در مورد چه چیزهایی با شما مشورت می‌کنند؟
  • اگر ده دقیقه فرصت داشته باشید که یک سخنرانی 5 دقیقه‌ای در مورد هر موضوعی داشته باشید، آن سخنرانی در مورد چیست؟
  • کاری که همیشه می‌خواستید آن را انجام دهید؛ ولی امکانات آن را ندارید؟

این سؤالات شما را به ایده‌ای برای کسب و کارتان سوق می‌دهد، و اگر از قبل ایده‌ای دارید، به شما در گسترش آن کمک می‌کند. پس از یافتن ایده خود، مهارت و سودآوری آن را در نظر بگیرید. می‌توانید یک محصول از پیش تهیه شده را بهبود ببخشید و اشکالات آن را رفع کنید، یا یک محصول دیجیتالی بفروشید تا مشکلات کمتری را تجربه کنید.

شروع یک کسب و کار

چه نوع کسب و کاری را باید شروع کنید؟

قبل از انتخاب نوع کسب و کار برای شروع، چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید:

  • چقدر بودجه دارید؟
  • چقدر زمان برای سرمایه گذاری در کسب و کار خود دارید؟
  • آیا ترجیح می دهید در خانه کار کنید یا در دفتر یا کارگاه؟
  • علایق شما چیست؟
  • آیا می توانید اطلاعات (مانند دوره آموزشی) را به جای یک محصول بفروشید؟
  • چه مهارت یا تخصصی دارید؟
  • چقدر سریع باید کسب و کار خود را گسترش دهید؟
  • چه نوع حمایتی برای راه اندازی کسب و کار خود دارید؟
  • آیا با شخص دیگری شریک هستید؟

2. در مورد رقیبان و بازار خود تحقیق کنید.

بیشتر کارآفرینان زمان بیشتری را برای محصولات خود صرف می‌کنند تا اینکه با محصولات رقبا آشنا شوند. اگر برای تأمین مالی وامی درخواست دهید، وام‌دهنده یا شریک بالقوه می‌خواهد بداند چه چیزی شما یا کسب و کارتان را متمایز می‌کند؟

اگر تجزیه‌وتحلیل بازار نشان دهد که محصول یا خدمات شما در منطقه شما اشباع شده است، ببینید آیا می‌توانید رویکرد متفاوتی را در نظر بگیرید.

تحقیقات اولیه

مرحله اول هر رقابتی تحقیقات اولیه است که مستلزم به‌دست‌آوردن داده‌ها به طور مستقیم از مشتریان بالقوه به‌جای استناد به نتایج شما بر روی داده‌های گذشته است. می‌توانید از پرسش‌نامه‌ها، نظرسنجی‌ها و مصاحبه‌ها استفاده کنید تا بدانید مصرف‌کنندگان چه می‌خواهند.

نظرسنجی از دوستان و خانواده توصیه نمی شود مگر اینکه آنها بازار هدف شما باشند. افرادی که می گویند چیزی می خرند و افرادی که واقعا آن را می خرند بسیار متفاوت هستند. در این حالت شما مقدار پول زیادی در آنچه آن‌ها می‌گویند سرمایه گذاری کرده‌اید و در نهایت خریداری برای محصول شما نیست.

تحقیق ثانویه

هنگام انجام تحقیقات ثانویه، از منابع اطلاعاتی موجود، مانند داده‌های سرشماری برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده کنید. داده‌های فعلی ممکن است به روش‌های مختلفی که برای نیازهای شما مناسب است مطالعه، گردآوری و تجزیه‌وتحلیل شوند، اما ممکن است به‌اندازه تحقیقات اولیه دقیق نباشند.

تجزیه‌وتحلیل SWOT را انجام دهید

SWOT مخفف نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها است. انجام تجزیه‌وتحلیل SWOT به شما این امکان را می‌دهد که به حقایقی در مورد نحوه عملکرد محصول یا ایده شما در صورت عرضه به بازار نگاه کنید و همچنین می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری در مورد جهت ایده خود کمک کند. ایده کسب و کار شما ممکن است نقاط ضعفی داشته باشد که در نظر نگرفته باشید یا ممکن است فرصت‌هایی برای بهبود محصول رقیب وجود داشته باشد.

ادامه دارد…

منبع

How to Start A business

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *