مهارت‌های پولساز

همسویی علاقه و درآمد

هرکس در چیزی مهارت دارد.

شاید یک نقاش بااستعداد، یک نویسنده داستان‌های جالب، یک مشاور عالی در زمینه خانواده یا شخصی با مهارت‌های تجزیه‌وتحلیل داده‌ها باشید.

اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید شغلی پردرآمد همسو با مهارت‌هایتان پیدا کنید، اما اگر شغل موردعلاقه شما از نظر کسب درآمد وضعیت خوبی ندارد، به دنبال کاری با درآمد خوب خارج از مجموعه مهارت‌های ذاتی خود هستید.

گاهی اوقات دنبال‌کردن شغلی با درآمد بالا ارزش آن را دارد. می‌توانید با استفاده از مهارت‌های پرتقاضا درآمد خوبی کسب و کنید و استعدادهای دیگر خود را به‌صورت تفریحی دنبال کنید.

مهارت‌های پرتقاضا چیست؟

مهارت‌های پرتقاضا یا مهارت‌هایی با دستمزد بالا، مهارت‌هایی هستند که اکثر کارفرمایان مایل‌اند برای آنها حقوق بیشتری بپردازند. همچنین اغلب شامل دانش تخصصی مربوط به یک صنعت یا نوعی کار خاص است.

کارفرمایان اغلب برای این مهارت‌ها هزینه بیشتری می‌پردازند، زیرا آنها مورد تقاضا هستند، یادگیری آنها سخت است، یا برای توسعه واقعی آنها سال‌ها تجربه لازم است.

بسته به نیاز صنایع مختلف، مهارت‌های پردرآمد می‌توانند شامل مهارت‌های فنی یا ارتباطی باشند. مهارت‌های فنی مانند اکسل یا برنامه‌نویسی تخصصی درآمد بالایی برای شما به همراه دارد

مهارت‌های ارتباطی مانند فن‌بیان قوی همچنین می‌توانند دستمزد شما را افزایش دهند، زیرا به یک محیط کار سالم و مدیریت مؤثر کمک می‌کنند. بسیاری از نقش‌ها مانند مشاوره فروش یا مدیریت، بر توانایی شما در انتقال واضح ایده‌ها، میانجی‌گری در گفتگوها و گوش‌دادن با دقت به مشتریان تکیه دارند.

یک مطالعه در سال 2022 نشان داد افرادی که به طور مداوم مهارت‌های خود را ارتقا می‌دهند در طول حرفه خود حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. اگرچه تجربه کاری ارزشمند است، اما آنچه به شما کمک می‌کند پیشرفت کنید مهارت‌های شماست.

وقتی به کارفرمایان نشان می‌دهید که یادگیرنده‌ای سریع و مشتاق هستید، ذهنیت رشدی را نشان می‌دهید که به مرور زمان به موقعیت‌های بزرگ‌تر و بهتری منجر می‌شود.

9 مهارت پردرآمد

یک قرن پیش، طیف محدودی از نقش‌ها در بازار کار وجود داشت. کشاورزی، مکانیک، و پرستاری از محبوب‌ترین نقش‌ها در دهه 1920 بودند. اما در عصر مدرن، شما می‌توانید نرم‌افزار طراحی کنید، فضاپیما را مهندسی کنید، یا به شرکت‌ها در مدیریت پروژه‌های مؤثر و تأثیرگذار تقریباً در هر صنعتی کمک کنید.

اولین قدم برای تبدیل‌شدن به یک کاندید مناسب برای نقش‌های پردرآمد و پر تقاضا، تقویت مجموعه مهارت‌های حرفه‌ای شماست. از لیست 9 مهارت پردرآمد زیر استفاده کنید. به سمت توانایی‌هایی که از یادگیری آنها لذت می‌برید و آن‌هایی که با شغل فعلی شما مرتبط هستند بروید. به این ترتیب، می‌دانید برای کسب درآمد بیشتر چه کاری انجام دهید و در طول مسیر از آن لذت ببرید.

مهارت‌های فنی

می‌توانید مهارت‌های فنی را از طریق تحصیل در مدرسه، خودآموزی یا تجربه عملی به بهترین شکل توسعه دهید. در اینجا شش نمونه از مهارت‌ها و نقش‌های مورد تقاضا برای آن‌ها آورده شده است.

1. طراحی رابط کاربری (UX)

UX نحوه تعامل یک فرد با یک محصول – مانند یک برنامه یا وب‌سایت – را توصیف می‌کند و یک نیاز ضروری برای تیم‌های توسعه است. مصرف‌کنندگان برای موفقیت در بازار باید بتوانند از استفاده از یک برنامه و سرعت آن لذت ببرند و افراد دارای مهارت‌های UX به آنها کمک می‌کنند تا به آنجا برسند.

با توسعه مهارت‌های برنامه نویسی و طراحی وب، این شغل می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

2. مدیریت پروژه

افرادی که مهارت‌های مدیریت پروژه دارند می‌توانند وظایف را جمع‌آوری، اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی کنند و اطمینان حاصل کنند که تیم‌ها موارد اقدام را به درستی انجام می‌دهند.

آنها همچنین به هم‌تیمی‌ها کمک می‌کنند تا مشکلاتی را که می‌تواند یک پروژه را در معرض خطر قرار دهد حل کنند مهارتی که تقریباً برای هر شغلی قابل‌استفاده است.

برای ایفای این نقش پردرآمد، باید حداقل مدرک لیسانس کسب کنید، اما می‌توانید مهارت‌های رهبری و سازماندهی را از طریق تجربه بیاموزید. مهارت‌های مدیریتی برای نقش‌های دیگر مانند سرپرست یا رهبر تیم قابل‌استفاده است.

3. تجزیه و تحلیل داده‌ها

شرکت‌های مدرن برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه محصولات و خدماتی را توسعه دهند و چگونه عملیات کارآمدتری را اجرا کنند، بر داده‌ها تکیه می‌کنند.

تجزیه‌وتحلیل، ستون فقرات این موفقیت است، بنابراین مهارت‌های مربوط به داده‌ها از پردرآمدترین مهارت‌ها هستند.

افرادی که دارای مهارت‌های داده‌ای هستند، اطلاعات را جمع‌آوری و سازماندهی می‌کنند و به دنبال الگوهایی می‌گردند، خواه این الگوها تجزیه‌وتحلیل پیش‌بینی‌های مالی سطح بالا باشد یا انجام تحقیقات کاربر برای یک کمپین بازاریابی.

تجزیه و تحلیل داده

4. توسعه نرم افزار

فناوری زندگی همه را آسان‌تر می‌کند و پشت همه این نرم‌افزارهای مفید، توسعه‌دهندگان هستند؛ بنابراین مجموعه مهارت‌های آنها تقاضای زیادی دارد. افراد با این مهارت‌ها می‌توانند برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی را طراحی کنند که نیازهای کاربران نهایی را برآورده کند.

بسیاری از شرکت‌های فناوری برای استخدام افراد بدون مدرک آماده هستند، تا زمانی که بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند. بااین‌حال، می‌توانید دوره‌هایی را بگذرانید و این مهارت‌ها را تمرین کنید تا توانایی‌هایی را که بسیاری از شرکت‌ها به دنبال آن هستند، به دست آورید.

5. تولید محتوا

این بخش شامل تبلیغات و فعالیت‌های اطلاع‌رسانی از طریق بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، محتوای ویدئویی و بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) است. دانستن چگونگی ایجاد محتوایی که مخاطبان جدید جذب کند و اعتماد و وفاداری مصرف‌کننده را تشویق کند، یک مهارت ارزشمند است.

تولید محتوا یک حوزه وسیع است، بنابراین می‌توانید استعدادهای خود را در نقش‌های مرتبط قرار دهید. اگر تجربه‌ای در زمینه طراحی گرافیک دارید، می‌توانید بخشی جدایی‌ناپذیر از یک تیم محتوا، ایجاد اینفوگرافیک‌های رسانه‌های اجتماعی چشم‌نواز یا کمپین‌های بازاریابی ایمیلی را تشکیل دهید.

اگر دستی در نوشتن دارید، می‌توانید وبلاگ بنویسید یا به‌عنوان یک کپی‌رایتر فعالیت کنید.

6. هوش مصنوعی (AI)

مشاغلی که در این زمینه فعالیت دارند بسیار سریع‌تر از میانگین رشد می‌کنند و دلیل خوبی دارد. هوش مصنوعی یک منبع قدرتمند برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند کارایی و امنیت داده‌ها را افزایش دهند و برای افرادی که می‌خواهند کارهای روزمره را ساده کنند.

هوش مصنوعی می‌تواند همه چیز را از پاسخ به سؤالات خدمات مشتری گرفته تا تصحیح دستور زبان انجام دهد و دانستن نحوه استفاده از آن بسیار ارزشمند است.

برای استفاده از هوش مصنوعی یا ذکر این مهارت‌ها در رزومه خود نیازی به یادگیری علوم کامپیوتر ندارید. درک کامل از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، آمار و احتمال کافی است، و همچنین هر تجربه‌ای با استفاده از ابزارهایی مانند ChatGPT.

 

ادامه دارد…

منبع

nine high-income skills to learn in

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *