مهارت‌های ارتباطی

همسویی علاقه و درآمد

هرکس در چیزی مهارت دارد.

شاید یک نقاش بااستعداد، یک نویسنده داستان‌های جالب، یک مشاور عالی در زمینه خانواده یا شخصی با مهارت‌های تجزیه‌وتحلیل داده‌ها باشید.

اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید شغلی پردرآمد همسو با مهارت‌هایتان پیدا کنید، اما اگر شغل موردعلاقه شما از نظر کسب درآمد وضعیت خوبی ندارد، به دنبال کاری با درآمد خوب خارج از مجموعه مهارت‌های ذاتی خود هستید.

گاهی اوقات دنبال‌کردن شغلی با درآمد بالا ارزش آن را دارد. می‌توانید با استفاده از مهارت‌های پرتقاضا درآمد خوبی کسب و کنید و استعدادهای دیگر خود را به‌صورت تفریحی دنبال کنید.

مهارت‌های ارتباطی

مهارت‌های ارتباطی به شما کمک می‌کند تا روابط بین‌فردی بهتری داشته باشید و از خود و محیط اطراف خود آگاهی داشته باشید.

این مهارت‌ها در هر محل کار، به‌ویژه در موارد ذکر شده در بالا، مهارت‌های با ارزشی هستند. در اینجا سه مورد وجود دارد که می‌تواند شما را به یک کاندید برجسته تبدیل کند.

7.مدیریت

هنگامی که به پردرآمدترین افراد در صنعت خود فکر می‌کنید، احتمالاً فردی را در صدر بازی خود تصور می‌کنید، یک مدیر.

اما همه افراد در یک سازمان می‌توانند مهارت‌های مدیریت قوی را بدون توجه به موقعیت خود از خود نشان دهند. مدیریت توانایی توانمندسازی، راهنمایی و آموزش دیگران است، بنابراین می‌تواند؛ مانند توضیح یک مفهوم مبهم برای یک هم‌تیمی یا کمک به کسی باشد که روز بدی را در محل کار خود دارد.

می‌توانید با درک و تمرین نقاط قوت اجتماعی خود و بازتاب سبک ارتباطی مربیان خود به یک مدیر قوی تبدیل شوید. گذراندن دوره‌های مدیریت یا کارگاه‌های آموزشی در مورد مدیریت نیز یک راه عالی برای رشد است.

8. ارتباطات

یک مهارت کلیدی برای انجام خوب هر کاری، ارتباط است. ارتباط شفاف و محترمانه به شما امکان می‌دهد با مشتریان به تفاهم برسید، وظایف را با تیم خود سازماندهی کنید و تعارض را حل کنید.

حتی اگر بیشتر روز خود را صرف تولید محتوا یا نوشتن کد پشت صفحه نمایش کامپیوتر می‌کنید، باید دانش خود را با هم‌تیمی‌های خود به اشتراک بگذارید و ایده‌های خود را با مدیران یا کارمندان مطرح کنید.

بسته به شغل شما، ده‌ها مهارت ارتباطی در این گستره قرار می‌گیرند. گوش‌دادن فعال مثال خوبی برای مشاغل مراقبت‌های پزشکی است که نیاز به همدلی دارند.

ارتباطات نوشتاری یا دیجیتالی برای فروشندگان از راه دور یا مشاغلی که از شما می‌خواهند ارائه‌ها، آموزش‌ها یا گزارش‌های زیادی بنویسید مفید است.

9. کار تیمی

یک نفر به‌تنهایی نمی‌تواند یک خدمت یا محصول عالی ارائه دهد. حتی یک فریلنسر که در خانه کار می‌کند، ممکن است به پشتیبانی حسابدار، دستیار یا پرستار کودک متکی باشد. به همین دلیل است که مهارت‌های کار گروهی قوی یک دارایی در هر رزومه‌ای است.

همکاری و کار تیمی به متخصصان کمک می‌کند تا مکان‌های کاری پررونقی ایجاد کنند که یادگیری و نوآوری را به پیش می‌برد. ارتباطات اجتماعی کار را برای همه افراد درگیر لذت‌بخش‌تر می‌کند. شما می‌توانید مهارت‌های کار گروهی خود را با یادگیری مدیریت مؤثر تعارض، صحبت‌کردن واضح و گوش‌دادن فعال و ایجاد انگیزه در همکاران خود افزایش دهید.

مهارت‌های ارتباطی

چگونه مهارت‌های خود را بشناسید

به احتمال زیاد، در حال حاضر برخی از مهارت‌های مورد نیاز مانند تفکر انتقادی و همکاری را در اختیار دارید. یادگیری نقاط قوت می‌تواند به شما کمک کند تا رزومه خود را با آنچه کارفرمایان به دنبال آن هستند تنظیم کنید. در اینجا نحوه تشخیص مهارت‌های پردرآمد در جعبه ابزار موجود خود آورده شده است.

تجربه خود را ارزیابی کنید

به نقش‌ها و مسئولیت‌هایی که در گذشته داشته‌اید فکر کنید. چرا آن کارفرما شما را استخدام کرد؟ هر روز از چه مهارت‌هایی استفاده می‌کردید؟ چگونه رشد کردید؟ سعی کنید فهرستی از همه چیزهایی که آموخته‌اید تهیه کنید تا مهارت‌های پردرآمد را راحت‌تر تشخیص دهید.

در مورد رشته خود تحقیق کنید

صنایع مختلف نیازهای متفاوتی دارند و به همین دلیل است که برخی ممکن است برای مهارت‌های تخصصی بیشتر از دیگران بپردازند. وقت بگذارید و به شایستگی‌های مورد تقاضا در آگهی‌های شغلی یا سازمان‌ها نگاهی بیندازید و توجه داشته باشید که کدام‌یک را دارید و می‌توانید بهبود ببخشید.

تست شخصیت بدهید

تست‌های شخصیتی در محل کار روش خوبی برای شناسایی مهارت‌های شما و یافتن فضایی برای پیشرفت هستند. Clifton Strengths، MBTI و ارزیابی مدل Whole Person همگی گزینه‌های عالی برای شناخت شخصیت خود هستند.

از همکاران خود بپرسید

افرادی که با آنها کار می‌کنید اغلب مهارت‌های شما را بهتر می‌دانند. از مدیرتان بپرسید که چه کاری را خوب انجام می‌دهید و چه چیزی را می‌توانید بهبود بخشید، و به بازخورد آنها توجه کنید. همچنین ایده خوبی است که از همکارانی که هر روز با آنها کار می‌کنید بپرسید که آیا توصیه یا ایده‌ای برای بهبود دارند.

در یک دوره آموزشی شرکت کنید

هنگامی که دانستید نقاط ضعف شما چیست، وقت آن است که آنها را برطرف کنید. یک یا دو مهارت را که می‌توانید از یادگیری آنها بهره‌مند شوید، شناسایی کنید و به دنبال راه‌هایی برای بهبود آنها باشید.

مزایای فراوان مهارت‌سازی

در دنیایی با مسیرهای شغلی نامحدود، گزینه‌های زیادی برای کاندیدایی وجود دارد که به دنبال حقوق بالاتر از متوسط است. می‌توانید با کسب مهارت‌های مرتبط با درآمد بالا به آنها دسترسی داشته باشید.

کسب یک مهارت جدید همیشه نیاز به مدرک دانشگاهی یا سال‌ها تلاش ندارد. شما می‌توانید توانایی‌های خود را بسازید و در حین ارتقای مهارت، به کار تمام‌وقت یا پاره‌وقت خود ادامه دهید.

تصمیم به آموزش بیشتر و تغییر شغل تنها پتانسیل درآمد شما را بهبود نمی‌بخشد، بلکه شما را در معرض اطلاعات، تجربیات و افراد جدید قرار می‌دهد. اولین قدم را به سمت شغلی پربارتر بردارید و از سفر به سمت آن لذت ببرید.

منبع

nine high-income skills to learn in

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *