لبخند زدن

10 دلیل برای اینکه هر روز لبخند بزنید

بسیاری لبخند را صرفاً پاسخی غیرارادی به چیزهایی می‌دانند که به شما احساس شادی می‌بخشد یا خنده را القا می‌کند. اگرچه این درست است، اما یک نکته مهم نادیده گرفته می‌شود: لبخند می‌تواند یک انتخاب آگاهانه و عمدی باشد.

به نظر می‌رسد که چه لبخند شما واقعی باشد چه مصنوعی، می‌تواند روی بدن و ذهن شما به روش‌های مختلف اثر مثبت بگذارد و برای سلامتی، خلق و خوی شما و حتی خلق و خوی افراد اطرافتان مفید باشد.

1-لبخند عمر شما را طولانی‌تر می‌کند.

قانع‌کننده‌ترین دلیل برای خنده این است که طول عمر شما را افزایش می‌دهد. یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که لبخند واقعی با طول عمر بیشتر مرتبط است.

به طور کلی، به نظر می‌رسد که افراد شاد از سلامت و طول عمر بهتری برخوردار هستند، اگرچه تحقیقات بیشتری برای درک دلیل این امر مورد نیاز است. تحقیقات نشان می‌دهد که شادی می‌تواند طول عمر را سال‌ها افزایش دهد. پیشنهاد حفظ روحیه شاد و مثبت بخش مهمی از داشتن یک سبک زندگی سالم است.

2-استرس را از بین می‌برد.

استرس می‌تواند در تمام وجود ما نفوذ کند و حتی می‌تواند در چهره ما ظاهر شود. خنده نه تنها به جلوگیری از خستگی، فرسودگی و سرخوردگی ما کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به کاهش استرس کمک کند.

باور کنید یا نه، خنده می‌تواند استرس را کاهش دهد، حتی اگر تمایلی به خنده نداشته باشید یا حتی اگر با لبخندی غیرواقعی آن را جعل کنید. وقتی استرس دارید، برای خنده وقت بگذارید. شما و اطرافیانتان از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد.

3-در خلق و خوی شما مؤثر است.

دفعه بعد که احساس ناراحتی کردید، سعی کنید لبخند بزنید. این احتمال وجود دارد که خلق و خوی شما بهتر شود. عمل فیزیکی خندیدن در واقع مسیرهایی را در مغز فعال می‌کند که بر عواطف شما تأثیر می‌گذارد، به این معنی که با ایجاد یک حالت چهره شاد، می‌توانید ذهن خود را فریب دهید تا وارد حالت شادی شود.

چه لبخند شما واقعی باشد و چه نباشد، این امر صادق است.

یک لبخند ساده می‌تواند باعث ترشح نوروپپتیدهایی شود که ارتباطات عصبی شما را بهبود می‌بخشد و همچنین انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند دوپامین و سروتونین که می‌تواند خلق و خوی شما را تقویت کند. به خنده مانند یک داروی ضد افسردگی طبیعی فکر کنید.

4-لبخند مسری است.

لبخند نه تنها این توانایی را دارد که خلق و خوی شما را بهبود ببخشد، بلکه می‌تواند خلق و خوی دیگران را نیز به سمت و سوی بهتر شدن تغییر دهد.

مغز شما به طور خودکار به حالات چهره افراد دیگر توجه می‌کند و آنها را تفسیر می‌کند ،حتی گاهی اوقات ممکن است آنها را تقلید کند. این بدان معناست که ممکن است لبخند شخص دیگری را ببینید و ناخودآگاه خودتان نیز لبخند بزنید. بله، مسری بودن خنده از نظر علمی ثابت شده است.

لبخند زدن

5-باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

لبخند همچنین می‌تواند سلامت کلی شما را با کمک به عملکرد موثرتر سیستم ایمنی بدن افزایش دهد. تصور می‌شود که وقتی لبخند می‌زنید، عملکرد سیستم ایمنی بدن بهبود می‌یابد زیرا آرامش بیشتری دارید (به لطف انتشار برخی از انتقال‌دهنده‌های عصبی). ممکن است کمک کنده باشد.

6- باعث کاهش فشار خون می‌شود.

خنده می‌تواند تأثیر مفیدی بر فشار خون شما داشته باشد. به نظر می‌رسد به طور خاص فشار خون را کاهش می‌دهد، پس از افزایش اولیه ضربان قلب و تنفس.

اگر دستگاه فشار خون در خانه دارید، می‌توانید این ایده را برای خودتان آزمایش کنید.

7-درد را کاهش می‌دهد.

مطالعات نشان داده‌اند که خنده باعث ترشح اندورفین، سایر مسکن‌های طبیعی و سروتونین می‌شود. آنها نه تنها خلق و خوی شما را بالا می‌برند، بلکه بدن شما را آرام می‌کنند و درد فیزیکی را کاهش می‌دهند. خنده یک داروی طبیعی است.

8-به جذابیت شما می‌افزاید.

ما به طور طبیعی جذب افرادی می‌شویم که خنده بر لب دارند. در حالی که حالات چهره شدیدتر یا منفی مانند اخم کردن بلعکس عمل می‌کند و به طور مؤثر افراد را از فرد دور می‌کند. لبخند باعث می‌شود جذاب‌تر به نظر برسید و حتی ممکن است افراد تصور کنند که شما ویژگی‌های شخصیتی مثبت‌تری دارید.

لبخند نه تنها می‌تواند شما را جذاب‌تر کند، بلکه می‌تواند شما را جوان‌تر نشان دهد. ماهیچه‌هایی که برای خنده استفاده می‌کنیم نیز صورت را بالا می‌کشد و باعث می‌شود فرد جوان‌تر به نظر برسد. بنابراین به جای انتخاب لیفت صورت، فقط سعی کنید در طول روز لبخند بزنید، جوانتر به نظر می‌رسید و احساس بهتری خواهید داشت.

9-لبخند زدن حاکی از موفقیت است.

تحقیقات نشان داده است که افرادی که به طور منظم لبخند می‌زنند، اعتماد به نفس بیشتری دارند، احتمال ترفیع آنها بیشتر است و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. سعی کنید در جلسات و قرارهای کاری لبخند بزنید. ممکن است متوجه شوید که مردم واکنش متفاوتی نسبت به شما نشان می‌دهند.

10- لبخند به شما کمک می‌کند مثبت اندیش‌تر باشید.

این تست را امتحان کنید: لبخند بزنید. حالا سعی کنید بدون تغییر حالت چهره به چیزی منفی فکر کنید. سخت است، اینطور نیست؟

خنده می‌تواند بر احساسات مثبت شما تأثیر بگذارد، حتی اگر غیرطبیعی یا اجباری باشد. لبخند شما، صرفنظر از اینکه واقعی یا غیرواقعی است، همچنان این پیام را به مغز شما و در نهایت، بقیه بدن شما ارسال می‌کند که “زندگی خوب است!”.

 

منبع

Top 10 Reasons to Smile Every Day

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *